Wednesday, June 12, 2013

Kini aku Kembali

Assalammualaikum, 

Dah lama sangat aku tak post kat blog aku ni. Dah macam-macam perkara jadi kat aku dan family aku. Paling yang tak dapat aku lupa kan ialah pemergian abang ipar aku SUHAIMI BIN BAKRI. Tertiba sebak pulak teringatkan arwah abang iparku yang telah pergi pada 31.8.2012. Mana tak nyer lepas arwah ayah meninggal pada 27.7.2006 arwah abang iparku yang telah "mengambil alih" menjaga family kami. Arwah ni seorang bekas askar memang tegas dengan anak-anak. Disebabkan ketegasan arwah abang iparku, anak-anak buahku yak ni anak kakak aku, PUAN ZARINA BINTI MOHAMAD ZAINI belajar erti susah dan senang dalam hidup. Aku memang tabik spring dengan kakak aku. Sepanjang arwah suaminya di hospital dia sentiasa berada bersama-sama arwah. Susah senang hidupnya bersama arwah suaminya hanya Allah sahaja yang tahu. Lepas satu perkara satu lagi perkara jadi kat aku lak. Mak mertua kau lak masuk hospital sebak semput. Sampai satu stage dah kritikal keadaan mak mentua aku. alhamdulillah mak mentua aku dah makin pulih sekarang ni..

Actually aku dah blah dari Messrs Skrine last year and may last day at Skrine is 14.5.2012. After that aku kerja dengan Anis kat Messrs Lee Hishammuddin Allen & Gledhill "LH" start pada 15.5.2012 and ended pada 31.10.2012. Aku start kerja kat Messrs Ranjit Ooi & Robert Low "RORL" pada 1.11.2012 sehingga 8.3.2013. Then I'm back to Skrine requested by my ex-boss Mr. Lam Wai Loon. He is very nice boss tapi sayang bila masuk balik aku kerja untuk orang bukan untuk Mr. Lam. Aku berdoa agar dapat berkerja semula tuk Mr. Lam coz he is very good boss for me :) 

Masa aku kerja kat Messrs Lee Hishammuddin Allen & Gledhill aku kenal Kak Naza yang mana kak Naza pernah kerja kat Messrs Shahrizat & Tan dulu. Then aku kenal Ana same floor dengan aku. Then after that aku kenal yang lain atas perkenalan dengan Anis lah sapa lagi. Kat LH ni tak banyak lah benda yang nak aku katakan cuma environmentnya jer agak quite sangat yang mana memang aku tak boleh dengan keadaan macam tu. Ada colleague pun jenis yang berkira. Menyampah lah macam tu. Nasib ada Kak Naza yang sama floor dengan aku dengan dia jer lah aku berborak itu pun kadang-kadang jer. Coz lawyers kat situ tak suka tengok secretary berborak. Then end of LH. 

After that aku kerja kat RORL atas recommend kawan aku Diyana. Kat sini macam-macam jadik hanya Anis jer yang tahu apa jadi kat aku masa aku kerja kat sini. Sepanjang aku kerja kat sini memamg tak best langsung cuma gaji nyer yang best. Laywer HL tu macam s_ _ _. Depan kite baik belakang kite macam gampang nasib aku tak mengandung kalau tak confirm dan confident nyer anak aku muka dia kan.... Selisih malaikat 44. Masa aku kat RORL aku ada try apply kat Skrine balik tapi reject by HR without any notice. Then after one months Mr. Lam sms me asked me whether I'm interested to joint back Skrine. Bagi aku lah kalau orang lain tanya mungkin aku akan fikir dulu. Ni boss favourite aku memang terus aku cakap yesssss... Start kerja pada 11.3.2013 first day masuk tu memang kena smash jer lah kan. Aku buat bodoh jerk.. Nak cari rezeki kan tahan jerk lah... 

Semlm genap 3 bulan confirmed, sudah.....Alhamdullillah syukur pada mu Ya Allah!


No comments: