Monday, September 19, 2011

Manusia Oh Manusia

Assalammualaikum... Lama jugak aku tak tulis blog aku ni... ye lah cikgu yang ajar aku pasal blog dah tak lagi jadi rakan pejabat ku kan... tu yg lazy sikit tu hehehe... Aku bukan nyer apa... Pelik tengok gelagat manusia kat dunia ni especially kat tempat kerja aku lah mana lagi coz kat situ lah aku menghabiskan masa mencari rezeki... Aku bukan nak jaga tepi kain orang atau pun nak jadi busy body... Masalah nyer sekarang ni...mereka-mereka itu cakap takbur macam lah dunia ni mereka yang punya... mengata orang macam dia yang paling perfect kat muka bumi ALLAH ni... Al kisah ada seorang kakak yang kira ngam dengan aku lah.... Biasalah manusia kat dunia mana yang tak der masalah kan... So kakak nye ada lah masalah sikit... Mula-mula aku tak tau masalah dia aku buat dek jer buat apa aku sibuk-sibuk nak tanya masalah orang... Then last akak tu sendiri yang citer aku "ternganga" jugak lah dengar problem dia... Sebagai adik aku just boleh cakap dengan dia sabar banyak-banyak jer tu jer yang aku mampu... Then secara tak sengaja kawan-kawan kat office pun tau jugak pasal akak ni... Yang aku kesal kan diaorang tak tau cerita sebenar then nak perli-perli akak tu pulak... ye lah kite bukan nyer akan senang sentiasa kan... ALLAH tu kan maha adil... DIA akan tarik kesenangan yang kite ada any time jer kan.... Renung-renung kan lah...

No comments: